El
passat diumenge 15 d'octubre s'Agrícola inaugurà oficialment la
temporada 17/18 amb un concert ben original de contrabaix i piano, en
què el paper protagonista el tenia el contrabaix, un instrument que
habitualment cobreix l'acompanyament de la melodia en els tons greus.
Els dos intèrprets han fet una magnífica adaptació de la chanson
française de començaments del segle XX i han dotat de veu el
contrabaix, de tal manera que l'instrument canta la melodia de les
cançons, acompanyat per un piano amb moltes floritures.
El
programa interpretat començava amb l'adaptació del concert per a
violoncel i orquestra de Max Bruch, que, tot i no ser una cançó,
servia per crear ambient. Les peces següents foren dels compositors
Szulc “Clair de lune”, G. Fauré “Les berceaux”, R. Hahn
“Néère” i “À Chloris”, C. Debussy “Beau soir”, “L'âme
évaporée” i “Les Cloches”, E. Chausson “Le Charme”,
“Hébé”, “Le colibri” i “Les Heures”, i finalment H.
Duparc “Chanson triste”, “Soupir”, “Elégie” i
“Invitation au voyage”.
El
públic va quedar entusiasmat amb la música intimista i poètica que
havien interpretat Isabel Fèlix i Xisco Aguiló, que regalaren un
bis ben diferent, que va suposar un to lúdic i festiu com a punt i
final de la vetllada i que posava de manifest totes les possibilitats
sonores del contrabaix, tret una vegada més del seu registre
habitual: interpretaren la “Tarantella” de g. Bottesini.