SETMANA DE FESTES DE SANT ISIDRE DE S’AGRÍCOLA
Durant aquesta darrera setmana s’han dut a terme un
conjunt d’activitats per tal de commemorar i honrar el patró de l’entitat Sant
Isidre Llaurador, les quals han tengut una bona acceptació i també una gran
participació.
Dilluns 12 va obrir la setmana el tercer
acte per a cloure el IV Cicle de Poesia
a S'Agrícola, el qual va tenir la intenció de posar damunt la taula tres
llibres de poemes publicats recentment: Tots els amors de M. Magdalena
Gelabert i Miró, Fonaments corcats de Llúcia Serra Ferré i Dic Mar
de Miquel Àngel Mas Mas. La presentació dels reculls i la conducció de
l'acte va ser a càrrec del rapsoda i
comunicador Gaspar Caballero.
Gaspar Caballero presentà els tres poetes i els plantejà
diverses qüestions sobre la temàtica, l'estil i les particularitats de cada un
dels reculls. Els poetes, per la seva part, aportaren la clau de cada un dels
llibres i en destacaren els aspectes més significatius. L'acte es va veure
enriquit amb la projecció audiovisual de tres perles poètiques, una per a cada
un dels reculls presentats i basada en una selecció dels poemes que hi
apareixen, elaborades per Gaspar Caballero que formen part de la sèrie El so
del silenci que Caballero du a terme de manera exitosa des de fa anys.
La tesi que va posar damunt la taula Verd és la mallorquinitat de Colom ja que segons ell existeixen documents que proven que la seva mare era de Felanitx. Segons va indicar actualment algunes universitats estan indagant sobre aquest fet, la qual cosa pot conduir a que en un futur hi hagin més investigadors que recolzin aquesta tesi.
Maties Adrover ens va fer un poc d’història de l’empresa
i va explicar les diferents activitats que duen a terme, així com els diferents
tipus de comercialització dels seus productes. Va fer esment als avantatges
dels productes ecològics per la salut de les persones.
Divendres
16 Esteban Belinchón ens va oferir un excel·lent
concert per a violoncel pensat com una suite de peces d’autors de distintes
èpoques i d’estils molt variats fent servir Bach com a fil conductor. Començà
el concert recordant el concepte japonès del silenci, allò que en el món de la
música contemporània es coneix com a «Ma», que significaria espai o interval.
Després, pegà un bot temporal cap enrere i interpretà una peça de Doménico
Gabrielli, un compositor i interpret italià del segle XVII dels primers que
promocionaren el violoncel entès com a instrument solista.
Belinchón continuà el concert amb
György Kurtág, compositor hongarès de música contemporània, nascut el 1926 i
encara en actiu. Passà després al compositor sicilià Salvatore Sciarrino,
mestre de la dinàmica musical. Seguí amb una peça del compositor estatunidenc de música
contemporània Morton Feldman, i tancà
el concert amb el famós tema «El violoncel·lista de Sarajevo», en la versió
per a violoncel del músic i compositor americà David White.
Un
concert amb poquíssimes concessions musicals pensat especialment per a melòmans
que va demostrar la rigorosa tècnica i la gran sensibilitat musical d’Esteban
Belinchón.