...I EL CONTRABAIX VA CANTAR

El passat diumenge 15 d'octubre s'Agrícola inaugurà oficialment la temporada 17/18 amb un concert ben original de contrabaix i piano, en què el paper protagonista el tenia el contrabaix, un instrument que habitualment cobreix l'acompanyament de la melodia en els tons greus. Els dos intèrprets han fet una magnífica adaptació de la chanson française de començaments del segle XX i han dotat de veu el contrabaix, de tal manera que l'instrument canta la melodia de les cançons, acompanyat per un piano amb moltes floritures.
El programa interpretat començava amb l'adaptació del concert per a violoncel i orquestra de Max Bruch, que, tot i no ser una cançó, servia per crear ambient. Les peces següents foren dels compositors Szulc “Clair de lune”, G. Fauré “Les berceaux”, R. Hahn “Néère” i “À Chloris”, C. Debussy “Beau soir”, “L'âme évaporée” i “Les Cloches”, E. Chausson “Le Charme”, “Hébé”, “Le colibri” i “Les Heures”, i finalment H. Duparc “Chanson triste”, “Soupir”, “Elégie” i “Invitation au voyage”.

El públic va quedar entusiasmat amb la música intimista i poètica que havien interpretat Isabel Fèlix i Xisco Aguiló, que regalaren un bis ben diferent, que va suposar un to lúdic i festiu com a punt i final de la vetllada i que posava de manifest totes les possibilitats sonores del contrabaix, tret una vegada més del seu registre habitual: interpretaren la “Tarantella” de g. Bottesini.