S’AGRÍCOLA INAUGURA LA BRILLANT EXPOSICIÓ DE MARTO


Crítica d’art d’Ana Mascaró, assessora cultural

A la sala d’exposicions de l’Associació Cultural s’Agrícola de Manacor tingué lloc l’exitosa exposició, amb gran afluència d’observadors, amants de l’art i curiosos, on es van poder admirar les seves obres d’art, els colors, l’instint creatiu, la destresa i el bon ull, sempre a punt per atrapar les possibilitats, a vegades inesperades, que ens regala la vida.
En aquesta ocasió ens submergim en la vida d’algú que veu composicions i imatges on altres veuen només grisos i que, des de la multitud humana o animal, canalitza formes, espais, detalls, objectes, persones i animals salvatges.
Marto realitza exposicions a Mallorca, Espanya i també a l’estranger. Disposa ja d’un ampli bagatge artístic: Àmsterdam, Bèlgica, Barcelona, Madrid (Arco), Suècia, etc, etc. Va cursar estudis a «Bellas Artes de Palma de Mallorca» durant cinc anys. Inicialment realitzava un art paisatgístic mallorquí, oliveres, etc. Però el seu esperit creatiu (després d’una llarga pausa) va renéixer amb una personalitat totalment autodidacta, per anar refent la seva pròpia història i convertint-se en protagonista del seu nou destí, es va submergir en l’art digital.
Com a artista visual utilitza els mitjans i les estragègies en una variada composició que oscil·la entre el territori de la realitat i els instruments de l’entorn virtual. Els seus quadres ens transporten a llocs o espais irreals. Usa com a base fotografies de rostres, cossos humans i animals selvàtics, mentre va mostrant una imatge sobre l’altra. És com la construcció d’un puzzle, però ell sap on ha de col·locar cada peça per tal que la resta sigui tota harmònica i traspassi els sentits de l’observador. A cada píxel de l’obra digital de Marto hi ha una part de la fina pell de l’obra d’aquest creador transgressor, d’esperit inquiet, observador nat del detall. La seva lògica i fructuosa trajectòria artística el situa com a artista consolidat. La seva gran personalitat recau sobre les seves obres. I els personatges surten del pla del quadre per acostar-se a l’ull de l’espectador, tot convidant-nos a aprofundir en la seva obra i en la seva visió conceptual.